Responsiv hemsida
Invise på Facebook Invise på Twitter Invise på LinkedIn

Vad betyder begreppen?

Vi förstår att det kan vara svårt att förstå alla begrepp när man inte är så insatt i området. Nedan förklarar vi de begrepp som vi jobbar med.

Responsiv design

Responsive design är ett engelskt uttryck som bäst översatt skulle vara anpassningsbar design. Det betyder alltså att en responsiv hemsida anpassar sig efter den enhet (laptop, surfplatta, mobil) användaren använder för att komma åt sidan. En hemsida med responsiv design fungerar lika bra på en dator, i en surfplatta eller smartphone. Responsiv design går alltså ut på att hemsidan skall anpassa sig – inte användaren.

Inbound marketing

Inbound marketing kan kort och gott översättas till inkommande marknadsföring. Denna sorts marknadsföring har utvecklats i takt med den digitala utvecklingen. Inkommande marknadsföring går ut på att era kunder hittar er och att ni tack vare ert innehåll får in leads som sedan kan konverteras till kunder. För en snygg och enkel förklaring kan ni kolla på den här bilden.

Digitala strategier

Digitala strategier används för att göra det enklare och tydligare som företag att dra nytta av sin digitala närvaro för att göra bättre affärer. Med tydliga strategier och mål vet du hur du själv och alla i företaget behöver jobba för att nå bättre resultat inom områden som: SEO, sociala medier, konvertering m.m. Allt för att i slutändan nå en bättre och effektivare försäljning.

Content marketing

Ordet content betyder kort och gott ‘innehåll’. Det är lätt att som företag skapa mycket innehåll till en väldigt låg kostnad. Detta i sin tur kan ha väldigt positiv effekt; fler kan läsa om vad ni gör, sökmotorer hittar innehållet och visar det i träfflistor, kunden kan läsa på själv istället för att behöva prata med er om precis allt, content är lätt att sprida osv. Det är viktigt att skapa content som hjälper kunden att förstå er och er verksamhet – med bra content kan kunderna bygga upp ett stort förtroende för er.

Sociala medier

Ingen har undgått de sociala mediernas framfart på senare år. Vad som är viktigt idag är att som företag vara en aktiv del i de sociala medierna och att finnas där för era kunder. Det viktigaste steget är att ta reda på vilka sociala medier som är rätt för ditt företag och sedan se till att med strategi och målsättning finnas aktivt i de sociala medierna för att lyckas med inbound marketing och för att optimera den digitala säljcykeln.

Den digitala säljcykeln

Försäljning utvecklas och förändras hela tiden i takt med att samhället och kunden förändras. Med den digitala säljcykeln menar vi i första hand hur man som företag optimerar så att ens försäljningsstyrka jobbar mer på ‘varma’ kunder och den digitala marknadsföringen ser till att hela tiden värma upp fler kunder till säljarna.

Lead generation

Är en digital motsvarighet till det säljare kallar prospektering, att kvalificera nya potentiella kunder. Lead generation kan ta många olika former men målsättningen är alltid mer eller mindre den samma. Att få en potentiell målkund att lämna sina uppgifter till er så att ni antingen kan fortsätta rikta marknadsföring mot dem eller låta en säljare kontakta kunden. Ett lead kan kategorieras i antingen MQL (Marketing Qualified Lead) eller SQL (Sales Qualified Lead).

Skaffa en responsiv hemsida idag

Vi har flyttat till Invise.se

Sedan en tid tillbaka är vår verksamhet helt lagd i företaget Invise – specialister på responsiv webb och inbound marketing.

Till Invise.se